Să vorbim despre logo și website. Și încep cu cea mai importantă idee:
Website-ul nu depinde de logo.
Poți să îți lansezi website-ul fără logo. Poți să îl adaugi ulterior sau nu.
Am văzut de multe ori tiparul acesta:
- Ai ales un nume pentru business-ul tău și acum, următorul pas pe care crezi că trebuie să îl faci, e să îți faci un logo.
- Ai o idee, îți imaginezi cam cum ai vrea să fie.
- Ceri o ofertă, două, trei… de la designeri. Toate ți se par prea scumpe (pentru că da, un logo făcut bine implică multă cunoaștere, experiență și timp). Dar pentru tine, la început de drum, e mult prea mult. Alegi varianta cea mai ieftină, nu prea știi ce să ceri și bineînțeles că nu ești mulțumit cum iese.
- Mai incerci și cu AI.
- Mai cheltuiești câțiva dolari pe o platformă online de freelanceri.
Dar tot nu reușești să rămâi cu un logo care să îți fie pe plac.
Începi să crezi că ești ”prea pretențios”.
Dar explicația e alta: Logo-ul are rolul de a-ți reflecta identitatea, de a concentra într-un simbol esența business-ului tau. Iar dacă business-ul tău e la început, nu are o personalitate bine definită încă. De aceea, în etapa asta, niciun logo nu îți pare potrivit.
Și se întâmplă mai des decât crezi.
Important e să nu rămâi blocat în faza aceasta în care toți pașii tăi următori sunt pe ”on hold” din cauza unui logo.
Așa că…
Dacă încă nu ai un logo, fă-ți o favoare și sari peste el!
Pune doar numele business-ului pe cărțile de vizită. La fel și pe site. Pentru clienții tăi e mult mai important să te găsească online, să citească despre tine, să vadă ce faci… decât să admire un logo. E mai importantă relația ta cu clienții decât o imagine de câțiva pixeli plasată peste tot. Clienții tăi își vor aminti de experiența creată de tine înainte să își amintească ce logo ai (sau n-ai).
Și, revenind la site:
- Da, poți lansa un site fără logo (puțini îi vor simți lipsa).
- Da, poți să îl adaugi oricând după lansare (mulți nici nu vor observa schimbarea).
- Da, poți să schimbi foarte ușor toate culorile de pe website după ce îți cristalizezi o identitate de brand (majoritatea nici nu își vor mai aminti vechile culori).
Și da, o să vină o vreme când o să ai și logo-ul perfect. Dar până atunci, mergi mai departe.
Când simți că te împotmolești, sari peste obstacole. La un moment dat vei găsi rezolvare pentru tot.
Contactează-mă să identificăm obstacolele care te împiedică să începi dezvoltarea unui website pentru business-ul tău.
